De flesta företag har behov av hjälp för att få sitt företag att synas och det gäller att välja rätt byrå för sin marknadsföring. Det är mycket som ska falla på plats för ett gott samarbete och det är ofta en fråga om att ge och ta. Men likväl så är personkemin eller ska vi säga företagskemin något som ska stämma.
Om både företaget och den kommunikationsbyrå man väljer har liknande värderingar inom olika ämnen så blir det lättare att samarbeta. Om man på företaget har noggranna uppsatta miljömål och verkligen vill arbeta för att skapa en bättre värld miljömässigt så kan det vara en fördel att välja någon med samma värderingar. Om företagets klimatarbete ligger högt upp på agendan så är det ju en stor fördel att hitta en marknadsföringsbyrå som också gör detta.
I slutändan så är det ju vilket resultat som kommunikationsbyrån kommer fram som ska spegla företagets önskningar om hur den plan för deras marknadsföring ska se ut. Men om båda parter är överens om andra saker så kan det bli enklare att diskutera och komma överens om hur en strategi för företagets reklam ska se ut. Eller hur den kommunikationsplan som tas fram ska fungera. Att kunna bolla idéer fram och tillbaka och förstå hur den andra menar är viktigt. genom att arbeta tillsammans så kan det bli väldigt bra resultat i slutändan.